Dwarven Forge kickstartar Game Tiles!

Jag vill bara uppmärksamma alla roll-, och figurspelare där ute på att Dwarven Forge använder sig av kickstarter för att förverkliga sin nya produktlinje – Game Tiles. Jag har tidigare skrivit om Dwarven Forge i det här inlägget och tycker själv att de producerar den finaste spelterrängen pengar kan köpa. Problemet med Dwarven Forge är att det handlar om ganska mycket pengar, något som denna kickstarter nu råder viss bot på (även om terrängen är långt ifrån billig så är priset ändå avsevärt lägre än tidigare).

Jag tycker att Dwarven Forge valt ut helt rätt terrängkomponenter till Game Tiles-setten, och det är bra att de väljer just standardbitarna som i min mening är utomordentligt flexibla. Man kan välja om man vill få dem handmålade till en extra kostnad, men den mörkgrå standardfärgen ser riktigt bra ut, och för den händige är det en extremt enkel uppgift att torrborsta fram en fin stentextur.

Jag kommer att följa den här kickstartern med stor nyfikenhet, framförallt för att se vilka stretch goals som kommer att avslöjas längre fram.

 

Dwarven Forge Game Tiles

Dwarven Forge Game Tiles

Kommentera

